Khamis, Februari 11, 2016

Huh! Hati siapa yang tak sedih bila tau mengenai perkara yang sebenar. Siapa yang tak rasa kecewa bila tau diorang telah ditipu hidup - hidup oleh pemimpin yang bijak macam Si Rafizi tu.

Siapa sangka. Seorang pemimpin yang selama ini dipandang tinggi kerana taraf pendidikan yang diperolehinya boleh sampai hati untuk menipu secara terang - terangan sedemikian rupa.

Maknanya, taraf pendidikan yang dimiliki oleh seseorang itu bukan la satu ukuran jelas untuk menjustifikasikan apa sahaja tindakan yang dilakukannya. Belajar tinggi, tapi kuat menipu.

Luahan hati dikalangan Macai Pakatan Haprak yang didengar sejak dua tiga hari ni ternyata membuktikan bahawa mereka agak kecewa dengan tindakan Si Rafizi yang TAK JUJUR dalam perjuangan.

Kita ingatkan selama hari ini, Si Rafizi tu menjaja cerita buruk terhadap Tabung Haji menunjukkan yang dia sendiri pun dah hilang keyakinan terhadap institusi kewangan Islam tu.

Tapi rupa - rupanya, Si Rafizi tu hanya menjaja cerita buruk tanpa dia sendiri mengambil tindakan yang sewajarnya. Apa yang dia lakukan telah menyebabkan ramai pihak yang mengalami kerugian.

Dari apa yang telah dijaja oleh Si Rafizi tu sebelum ini seolah - olah memberi gambaran kepada rakyat bahawa pihak pengurusan Tabung Haji tu lansung tak boleh dipercayai oleh semua pihak.

Gambaran yang dijaja oleh Si Rafizi tu telah membuatkan sebilangan besar Macai Pakatan Haprak tu mengambil tindakan mengosongkan akaun simpanan Tabung Haji mereka sebelum ini.

Tapi rupa - rupanya, Si Rafizi tu sendiri pun masih lagi mempunyai duit simpanan yang banyak didalam akaun Tabung Haji yang dikatakan telah mencecah hampir sebanyak RM 500 ribu.

Bagi Pencacai Pakatan Haprak tu, sepatutnya Si Rafizi tu sendiri yang perlu mengambil tindakan mengosongkan akaun simpanan dia jika benar dia hilang kepercayaan terhadap Tabung Haji.

Tapi rupanya, sampai hari ini, Si Rafizi tu dikatakan masih lagi mempunyai duit simpanan tersebut dan enggan mendedahkannya kepada rakyat secara terbuka. Itu yang buat diorang rasa kecewa.

Kalau diikutkan, hari ini dah masuk hari kedua sejak kita keluarkan cabaran buat Si Rafizi tu. Bila agaknya dia nak sahut cabaran yang kita berikan dan kosongkan duit dalam akaun dia sendiri?

ATAU, adakah Si Rafizi tu hanya sekadar "Pandai Cakap" tapi "Tak Berani Buat"? Kalau dia setakat pandai menjaja cerita buruk pasal Tabung Haji sedangkan duit dia pun masih melambak - lambak, baik tak payah banyak cerita la!!! Buat mengabihkan air liur je!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Apakah yang boleh diharap dari si piji ni????

    BalasPadam
  2. Sebagai pelabur dia layak menyuarakan kebimbangan.. dia juga masih kekal sebagai pendokong institusi kewangan Islam itu.. dia lebih layak bersuara kerana byk kepentingan dia di situ berbanding DAP atau pemimpin lain.. fakta yg beliau bawa adalah suatu bentuk analysis akaun.. bukan main hentam kromo..

    BalasPadam
  3. fakta dia untuk analisis akaun???hahahahahahahaha.. fakta (auta) dia dah terang2 x btol n manipulative provoke information saja.. bknnya dia bg fakta secara menyeluruh.. yg ni yg buat aku suspect btoi ka education piji auw tuh realistik atau plastik ja nih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku kesian kat macai yang kena kencing rapizi sotong nih sebab kebodohan sendiri. Nasib kau lah macai......

      Padam
  4. memang ada kelemahan dlm pengurusan th tu tpi jngnlah sampai buat seruan spya pendeposit kosongkn akaun plk.

    BalasPadam
  5. Apa nak dikata, tapi yg tak cerdik selalu percaya melulu.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping