Khamis, Oktober 08, 2015

Memang la tak salah PAS nak nafi. Tak dinafikan bahawa apa yang dinyatakan oleh Si Chagubard tu sebelum ini memang hanya sekadar helah untuk memburukkan kepimpinan PKR tu sahaja.

Tindakan segelintir pemimpin PKR yang telah mempergunakan PAS sebagai 'Mangsa Politik Songsang' mereka untuk menghentam kepimpinan parti, itu yang perlu diberikan tekanan.

Jika sebelum ini pun, memang jelas bahawa penentangan secara senyap yang dilakukan oleh pemimpin - pemimpin PKR tu wujud. Nak pulak terhadap pembentukan Pakatan Haprak Baru tu.

Terutama sekali bagi pemimpin yang sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri, apa pun sanggup mereka lakukan 'At All Cost' termasuk mempergunakan orang lain.

Perkara tu memang dah menjadi kebiasaan dikalangan puak - puak PKR tu sendiri. Dan itu isu yang tidak dapat dinafikan oleh mana - mana pihak termasuk dari kalangan kepimpinan PAS tu.

Sebagai contoh, pendirian Si Menteri Besar Cap Ayam tu yang tetap menegas bahawa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu tak akan menjadi lengkap tanpa penyertaan dari PAS.

Sebabnya kita sendiri boleh lihat. Si Menteri Besar Cap Ayam tu memang memerlukan sokongan PAS untuk dia terus kekal berkuasa. Maka, terpaksa la dia buat pendirian sedemikian rupa.

Dan kita pun tau bahawa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu dibuat secara tergesa - gesa akibat desakan dan tekanan dari puak - puak DAPigs yang ghairah mahu menyingkirkan PAS.

Maka sebab itu ianya menjadi tanda tanya sehingga membuatkan pemimpin PKR tu sendiri pertikai, kenapa Presiden parti mereka terpaksa tunduk dan patuh kepada tuntutan DAPigs?

Kesimpulannya, bukan salah PAS yang menyebabkan PKR tu berpecah belah. Sebaliknya, dalang disebalik perpecahan tu adalah puak - puak DAPigs yang rakus nak merampas kuasa dari kalangan orang Melayu. Tu pasal la diorang paksa Presiden PKR tu buat pengumuman!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping